14 Şubat 2012 Salı

konuk yazar Şerife Doğan Güngör'den"sevgililer günü"

benim sefgili arkadaşım Şerife Doğan Güngör'den eski tarihli ancak güncelliğini yitirmemiş çok güzel bir sevgililer günü yazısı..yayınlamama izin verdiği için çoooook öpüyorum onu:))keyifli okumalar..


sevgililer günü


sahte ili$kilerin, sahtekar kutlamalarindan. sabah sabah markette gordugum kalp $eklinde plastik kutulara konulmu$ cilekler, cikolatalar ve kadife gibi kirmizi guller satilincaya kadar, evden cikmayacaktim, kararliydim. ve fekat cumartesi i$e gelmezse, kendine yeni i$ baksin demi$ti patron. kapitalizmin, bunalip bunalip faturasini bize kestigi bugunlere, alinacak risk degildi. mecburen gozume gozume batan sahtekarlar ve sahtekarliklar $ehrinde, du$tuk yollara. nereye gitsem, kimi gorsem ayni uyduruktan kutlamanin pe$inde. butun ozel gunlerimi kaydetmi$, mutlaka telefon eden sefkilimin annesi aradi, sefkililer gunun kutlu olsun diye. degi$tirmek mumkun degilse, sen degi$eceksin derdi nenem, mutlulugun sirrini bulmu$ bilge edasiyla... onu hatirladim nedense durduk yerde? taa uzaklardan yetmi$ini coktan gecmi$ bir kadinin, aslinda benim sefkililer gunumu degil, kendi hic kutlanmami$ sefkililer gununu kutladigini du$unurken urperdim. bir defter geldi gozumun onune, cocuklarin muhim gunlerini yazmi$im, sonra da boyle sevgililer gunleri falan kayitli. icim daraldi butun gun...


sonra sabah sabah, gecerken i$yerime ugrayan bir arkada$imiz soruyordu, ne aldi sana sefkilin diye. dedim yok bize hediye mediye. butun ozel gunlerden nefret eden bir adami sevmi$im ben, neylersin? uzun uzun anlatti, nasil da sabah uyanmadan daha sefkilisinin yatagina gul koymu$mu$ diye. gullerden nefret ederim ben. butun fazla ozenilmi$ $eyler gibi, bir sahtelik vardir gullerde de. bilmiyorum belki guller guzeldir, belki de gullere yuklenen manalar, benim icimi bayan. buyuk renkli rafyalar, etrafi kirmizi gulden cercevelere konulmu$, baygin baki$li kenar mahalle a$iklari filan, belki de gullere kar$i duydugum bu tiksintinin nedeni. o anlattikca kusasim geldi. bir gule tav olma kabiliyetini yitirmi$, $u manyak ruhuma kizdim. 


israil gazze'deki ciftcilere izin vermi$ti sevgililer gununde, yeti$tirdikleri gulleri satmalari icin. ama bu gecici bir izindi. sonra gene yok izin gazze'deki ciftcilere. gul receli yaparlar herhal diye du$undum ellerinde kalan gulleri sonrasinda. icim kiyildi, gul recelinin baygin tadi gelince aklima. israil ancak o gun icin musaade etmi$ti. o arkada$in sevgilisi gibi olmak istedim, yatagina gul birakacak bir sevgili sahibi olabilmeyi. gazze'nin yerini bilmeyen ce$idinden kadinin da adamin da. bizim ne zaman, nerede bozuldu ki ayarlarimiz diye $a$tim bir kez daha kendime...

sonra, timbuktu'nun varlligindan haberdar dedem kadar, sevgililer gununden haberdar olan sefkilim arayinca, dedim bak soruyor elalem, ne aldi sefkilin sana diye? ben de gul isterem. dedi, ben sana gonlumun gul bahcelerinin tapusunu virmi$em, paketle paketle ihrac et istersen... gul suyu aldim ben de, sefkilime alternatif hediye olsun diye. yuzumuze suruyoruz sabahlari. herkesin bir farkli kutlayi$ tarzi var elbette, her mohim gunu...

2 yorum:

  1. Ben okumamışım bunu, çok güzel yazmışsın Şerife. Bu arada sanki yazar izin verirse harfleri değiştirmek mümkün mü, daha güzel olacak sanki:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Erkan..ben acemi blogcu olrak deneyim kazanana kadar artık konuk yazarlarımızla devam ederim gibi geliyor :))

      yazarımızın harfleri böyle de güzel ama yaaa:))

      Sil